FunDive retki 2

Aika: 5.10.2024
Paikka: Kemin Ajos

Tule mukaan sukellukselle sienten maailmaan ja osallistumaan FunDive - kansalaistiedehankkeeseen. Hanke kartuttaa tietoa Suomen ja Euroopan sienilajistosta. Lapin sieniseura järjestää kaksi keruuretkeä, joilla keräämme sieninäytteitä mäntyvaltaisilta kankailta.

Toinen retki suuntautuu Kemin Ajokseen 5.10.2024. Lähtö kimppakyydein Rovaniemeltä klo 8, paluu noin klo 17. Oppaina Tapio Kekki ja Merja Lipponen.

Tälle retkelle kannattaa ottaa mukaan maastokamppeiden, eväiden ja sienikorin lisäksi näyterasioita (esim. kaupan muoviset pakkausrasiat käyvät oikein hyvin), kännykkäkamera ja muistiinpanovälineet. Retkillä opetellaan (kansalais)tieteellistä sieninäytteiden keräämistä ja havaintojen tallentamista laji.fi-järjestelmään. Osa kerätyistä näytteistä päätyy Suomen luonnontieteellisen keskusmuseon kokoelmiin ja dna- lajimääritykseen.

Ilmoittaudu mukaan: lapin.sieniseura@gmail.com

Katso lisätietoja jäsenkirjeestä 5/2024 ja https://fun-dive.eu/