FunDive retki 1

Aika: 21.9.2024 klo 10:00
Paikka: Ounasvaaralla

Tule mukaan sukellukselle sienten maailmaan ja osallistumaan FunDive - kansalaistiedehankkeeseen. Hanke kartuttaa tietoa Suomen ja Euroopan sienilajistosta. Lapin sieniseura järjestää kaksi keruuretkeä, joilla keräämme sieninäytteitä mäntyvaltaisilta kankailta.

Ensimmäinen retki on tulevana viikonloppuna 21.9.2024 Ounasvaaralla Tottorakan ja Välirakan maastoissa klo 10-14. Lähtö Saaruanpuiston ulkoliikuntapaikalta, os. Matkajängäntie 1. Oppaana Joona Saraste.

Tälle retkille kannattaa ottaa mukaan maastokamppeiden, eväiden ja sienikorin lisäksi näyterasioita (esim. kaupan muoviset pakkausrasiat käyvät oikein hyvin), kännykkäkamera ja muistiinpanovälineet. Retkellä opetellaan (kansalais)tieteellistä sieninäytteiden keräämistä ja havaintojen tallentamista laji.fi-järjestelmään. Osa kerätyistä näytteistä päätyy Suomen luonnontieteellisen keskusmuseon kokoelmiin ja dna- lajimääritykseen.

Ilmoittaudu mukaan, puh: 040 4848102/ Joona

Katso lisätietoja jäsenkirjeestä 5/2024 ja https://fun-dive.eu/