Myöhäissyksyn sieniretki

Suppilovahveroita Nuuksvaaralla 4.10.2020. Piritta Marttila
Aika: 30.9.2023 klo 12:00 - 15:00
Paikka: Ounasvaara, Luontopolun pysäköintialue, Hiihtomajantie.

Pakkanen puraisi, mutta sienestys ei loppunut! Esimerkiksi suppilovahverot, hallavahakkaat ja viiruvalmuskat ovat nyt ajankohtaisia. Lähdemme siis vielä kerran yhdessä sieneen ennen talven tuloa, ja etsimme loppusyksyn sieniä Ounasvaaralla 30.9. klo 12 - 15.

Kokoonnumme kello 12 Ounasvaaran luontopolun pysäköintialueella: Käänny Ounasrinteentieltä Hiihtomajantielle, aja noin 1,2km ja parkkipaikka on tien oikealla puolella. Retkeilemme Ounasvaaralla sienioppaiden johdolla ja palaamme klo 15 mennessä lähtöpisteeseen pitämään katselmuksen löydetyistä sienilajeista.

Pukeudu sään mukaan ja ota mukaan sienivarustus eli sienikori ja -veitsi. Varmista myös, että mukana on ladattu kännykkä.

Retki on tarkoitettu Lapin sieniseuran jäsenille. Ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Tervetuloa!

Lisätietoja: lapin.sieniseura@gmail.com, tai p. 040 6686138/ Piritta